RockthewestandHawaii2.reismee.nl

Sea Life Park Hawaii

Om 11:00 deze morgen hadden we een afspraak bij Sea Life Park Hawaii voor de Sea Lion Swim. Ik en Mitchel kregen een roze bandje om, Arend zou toekijken en foto's maken. We zagen een heleboel mensen met bandjes aan (meest Japanners) maar die waren groen of geel. Dit betekende dat zij met dolfijnen gingen zwemmen, niemand had een roze bandje. Om 11:30 werden we opgehaald en inderdaad we waren maar met z'n tweeën terwijl bij de dolfijnen wel groepen van 20 - 25 waren. Hadden wij even geluk, we hadden de zeeleeuw helemaal voor ons zelf. We kregen een zwemvest aan en gingen het verblijf van de zeeleeuwen binnen. Toen werd Mo'opuna binnen gebracht, een vrouwtjes zeeleeuw van 25 jaar oud. Ze is hier geboren en grootgebracht. Wat mij natuurlijk direkt opviel waren haar ogen vol met staar. Ze is inderdaad bijna blind vertelden ze ons maar ze is de liefste van de zeeleeuwen. We mochten haar een halfuur lang aaien en knuffelen, ze vondt alles prima. In het water heeft ze op onze handen gelegen en heeft ze ons laten horen waarom ze zee'leeuw' heet. Ze kunnen namenlijk brullen als een leeuw. Dit was echt weer heel bijzonder om mee te maken, geweldig. Na dit avontuur hebben we nog wat rondgekeken bij de andere dieren in het park en zagen we ook Wholphin, de dolfijn waarmee tante Jolanda vorig jaar gezwommen heeft. Om 16:00 waren we weer terug in het hotel. Helaas moeten de koffers weer gepakt worden want morgen is onze laatste dag hier. In de ochtend maken we nog een excursie naar de Kualoa Ranch en dan is het toch echt voorbij. Morgen probeer ik nog een laatste verslagje online te zetten.

Aloha

Ome Jan en tante Corrie

Bedankt voor de leuke verslagen en de mooie foto's.
Een goede reis terug en geniet nog van je laatste dag.
Groetjes